Tuesday, March 28, 2006

Terug uit Duitsland!

Gisteren ben ik terug gekomen uit Neu Isenburg (onder Frankfurt) waar ik workshops gegeven heb tijdens het eerste Duitse Nationale Scrapbookweekend. Het was een geweldig leuk maar ontzettend vermoeiend weekend. Het weekend werd gesponsord door Kars en ik was één van de twee Nederlandse consulentes. Astrid was de andere en Bep was er ook. Verder waren er alleen maar Duitse dames. We hebben vreselijk veel lol gehad samen. We hadden 2 uur per workshop en de eerste was vrijdag avond om 19.30uur. Zaterdag waren er maar liefst 5! workshops van 2 uur! De laatste was om 21.30uur afgelopen en toen hadden we het ook echt wel gehad. Nog even in de bar wat gedronken en een beetje "geknutseld" maar echt veel puf hadden we toen niet meer. Om half één ging bij mij het licht uit maar de klok ging 's nachts een uur vooruit dus voor m'n gevoel ging om 6.00 uur de wekker alweer. Zondag 3 workshops en daarna opruimen. Ik had al besloten dat het waarschijnlijk niet verstandig was om daarna nog aan de 6-uur durende rit naar huis te beginnen en zou nog een nacht blijven slapen. Héél verstandig bleek achteraf want om half negen 's avonds kon ik m'n ogen echt niet meer open houden. Had ik in de auto gezeten dan zou ik nog zeker een uur of 2,5 hebben moeten rijden. Nu ben ik gisterochtend goed uitgerust op pad gegaan en was is tegen 15.00uur thuis. Vlak voordat de kids thuiskwamen uit school. Ik werd begroet met stevige knuffels en zoenen. Toch fijn om te merken dat je tijdens je afwezigheid gemist wordt :)
Wat de workshop betreft: die was goed geslaagd. Ik heb zoveel leuke reacties gehad, de mensen waren allemaal vreselijk enthousiast en volgens mij gold dat voor alle workshops. Scrapbooking is betrekkelijk nieuw in Duitsland. Veel dames hadden nog nooit echt iets op het gebied van scrapbooking gedaan en materialen zijn slechts zeer schaars verkrijgbaar. Ze vonden gewoon alles leuk!
Ik deed een MM mini boekje gevuld met papier, embellishments, stickers en lintjes van 7Gypsies en omdat 'ie zo goed ontvangen werd ga ik 'm nu ook thuis geven:





En dan hier nog een paar LO's die ik vorige week gemaakt heb:

De blote voetjes van Marlijn. Achter de foto zit een label met daarop de journaling. Marlijn loopt het liefst op blote voeten. Het maakt niet uit of het zomer of winter is, warm of koud. De sokken gaan altijd zo snel mogelijk weer uit...



Een perfecte dag! Op een frans terrasje, in de warme zon, genietend van een ice coffee...

Ben op het moment helemaal "into" simpele LO's!


Deze heb ik gemaakt voor een scraplift challenge op scrap-club. Heb een LO van Patricia gelift, ik vind haar LO's allemaal geweldig en dat vind ik ook van de K&Co. words to go! 4500 woorden in een doosje... helemaal super!

Dat was het voor nu, bedankt voor het kijken!

9 Comments:

Blogger Petra said...

Hoi Birgit,

Ziet er erg leuk uit jouw miniboekje! Ben bij toeval op jouw site terecht gekomen nadat ik een kennis had aangeraden om zijn moeder contact met jou te laten opnemen. Zij heeft een (te bezoeken) tuin en tearoom in Groningen en organiseert daar ook workshops. De kennis zag mijn LO's en werd enthousiast. Omdat ik al een hele tijd enthousiast over jouw werk ben (lees FAN) en had onthouden dat jij ook in Groningen woont, was de link gauw gelegd. Inmiddels heb ik begrepen dat Arjen's moeder contact met je heeft opgenomen en dat er wellicht in het najaar een workshop wordt georganiseerd. Ben heel benieuwd of het allemaal doorgaat en ben dan zeker van de partij!
Groetjes, Petra

8:36 AM

 
Blogger Birgit said...

dit is een test

11:19 AM

 
Blogger Joanne Bain said...

Beautiful layouts.

Best wishes
Joanne

2:04 AM

 
Blogger Vanessa said...

wauw, net je nederlandse blog ontdekt!! ik vind het toch telkens weer prachtig wat jij maakt!!!
enne, onze jongste zoon heet MERLIJN, dus elke keer als ik een lay out van je zie over jouw MARLIJN, moet ik steeds twee keer kijken om te zien of ik wel juist gelezen heb!!! (hihi)

11:15 AM

 
Blogger Tessa Tegendraads said...

Aaaah wat een leuke dingen weer. Leuk dat je het zo naar je zin heb gehad in Duitsland!!

Tessa

9:17 AM

 
Blogger wbg said...

Wow, wat een gaaf album!! Jammer dat je zo ver weg woont want ik zou graag een workshop van jou krijgen met dit album! Ik woon nl in Zeeland......

Gave blogs heb jij en wat een creatief talent ben jij!

9:28 AM

 
Blogger Je@net said...

Super leuk mini boekje Birgit! En wat een gave lootjes!!

11:03 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Great blog... You have some amazing layouts... can't stop looking :)

3:36 AM

 
Blogger Scraps from a boy said...

wat een super gave dingen maak jij zeg... echt helemaal mooi!!

XOXO Peter

6:41 AM

 

Post a Comment

<< Home